Skavtske dogodivščine v mesecu juniju 2014

V mesecu juniju 2014 je bilo pestro skavtsko dogajanje. Najprej so nas povabili v goste naši skavti iz Stega Celje 1 na praznovanje njihove 20. obletnice. Že naslednji dan smo Celjske zverinice z našimi Divjimi risi z Golovca obiskali Vrt Rifnik, zadnji teden v mesecu juniju pa smo Božena, Robi in moja malenkost udeležili ZBOKSS tabora v Logu pod Mangartom. Pa pojdimo po vrsti.

20. letnica Stega Celje 1 – Knežjega stega

20 let

skupinsko fotografiranje za spomin

V soboto 14. junija 2014 je Knežji steg – Steg Celje 1 praznoval 20. obletnico svojega delovanja. K aktivnostim, ki so potekale čez cel dan, smo bili povabljeni tudi odrasli skavtinje in skavti. Praznovanju smo se pridružili pri popoldanski skavtski sv. maši, ki je potekala na samostanskem travniku pod Miklavškim hribom. Ob somaševanju bratov Metoda in Marka je sv. mašo daroval duhovni vodja in župnik br. Marjan. Pri sv. maši se je odvil še en pomemben dogodek za skupino volčičev; slovesen sprejem v noviciat.

Po sv. maši je sledil kvadrat in slovesni dvig dvig zastav. Nato smo obletnico počastili s slavnostnim rezanjem torte in njenim sladkanjem. Da pa vse to ni minilo samo z veselim basanjem, smo se podali na skavtski izziv – na orientacijski pohod po celjskem mestnem gozdu. Vmes smo doživeli še blagoslov v obliki plohe. Pa ni bilo nič hujšega, saj smo na cilj prispeli suhi in polni veselega razpoloženja. Po končanem pohodu je bila svečana podelitev nagrad. Naša skupina je prejela zobne ščetke, da ne bodo bleščeči samo naši rezultati, ampak tudi naš nasmehi.

Večer praznika Knežjega stega smo zaključili kot se za skavte spodobi, ob tabornem ognju. Ob njem smo uživali v prijetnih skavtskih igrah in še enkrat dokazali, kako znamo skavti uživati skromno in veselo v naravi. Hvala dragi naši ”mladi” skavti za ta prečudovit dan. Odrasli lahko ogromno črpamo iz studenca vaše skavtske mladosti!

Obisk Vrta Rifnik

ogled

ogled vrta

Mnogim je znan hrib Rifnik nad Šentjurjem, še posebej po ostankih starih naselbin iz časov Ilirov in Keltov ter zgodnjega krščanskega obdobja na zatonu Rimskega cesarstva. Manj znano pa je da na obronkih jugozahodnega dela tega hriba, natančneje v Jakobu pri Šentjurju, se nahaja tudi vrt Rifnik. In prav tega smo si šli ogledati z našimi Divjimi risi. Prijazen lastnik g. Gorazd nam je z veseljem razkazal svoj vrt. Njegov vrt slovi po redkih vrstah iglavcev in nekaterih drugih dreves iz vsega sveta, še posebej Azije in Amerike. Gospodu Gorazdu je uspelo vzgojiti nekaj novih vrst dreves ( najbolj zanimiva je smreka, katere veje se tesno prilegajo ob deblo).

Kakor je v navadi, smo po končanem izletu še zavili na eno kavico. V prijetnem in sproščenem klepetu smo počasi končali naša spomladanska druženja do jeseni.

ZBOKSS tabor 2014 v Logu pod Mangartom: Blizu drug drugemu, Bogu in goram

vhod

vhod v taborni prostor

Letošnji ZBOKSS tabor v Logu pod Mangartom je potekal od 27. do 29. junija. Ekipa iz naše bratovščine se je žal udeležila tabora samo v soboto in nedeljo. Kljub temu smo v dveh dneh doživeli veliko novega in lepega.

Zame je bilo prvo presenečenje že to, da najhitreje prideš iz Celja v Log pod Mangartom kar preko Italije; preko Krajnske Gore, Rateč, Trbiža in preko Predela si v Logu v roku 2 uri in 20 minut. Ko smo prispeli tja, smo se pridružili ostalim skavtom pri sv. maši v tamkajšnji župnijski cerkvi sv. Štefana. Maše so se udeležili še domačini in ostali udeleženci Žužkovega dne, ki se je odvijal prav na ta dan. Po maši smo se po težavnostnih stopnjah razdelili v štiri skupine in krenili na ogled naravnih in kulturnih znamenitosti Loga pod Mangartom, ki jih je rad opeval duhovnik pater Miha Žužek, kamor je rad vodil tudi mlade iz vse Slovenije. Priključil sem se četrti najtežji težavnostni skupini in ni mi bilo žal, saj smo si ogledali največ. Na poti okoli doline nas je pot vodila na vojaško pokopališče in spomenik iz prve svetovne vojne, Štoln in muzejsko zbirko na prostem (izredno dobro ohranjen vhod v opuščen rudnik svinca), slap nad Štolnom, Gorejco, Spodnji Log, ob Koritnici do slapa Fratrce, na slapove Kaludre in Kukijevo ravn. Mene so še posebej navdušili slapovi Fratnice in Kaludre.

Po kosilu (slasten golaž ali jota) so nekdanji člani duhovne skupine patra Žužka zanimivo pričevali o njem, o njegovi duhovnosti, ljubezni do naravnih in kulturnih znamenitosti tega prelepega koščka naše domovine. Popoldne smo imeli tudi delavnice v katerih smo se učili naslednjih spretnosti: kvačkanje, grafike, izdelovanja vreč iz odpadnega papirja, izdelovanja švedskih bakel, izdelovanja modelov in izdelava spominkov, geocaching (lov za skritim zakladom s pomočjo satelitske navigacije).

Pozno popoldne nas je obiskal Leon Oblak, pisatelj, pesnik in tudi pisec besedil zabavne in narodno – zabavne glasbo. Predstavil nam je svoje delo Sto svetnikov in svetnic v sonetih. V svojem pričevanju je poudaril pomen svetnikov in našo potrebo po priprošnjah pri naših zavetnikih in ostalih svetnikih. Na duhovit način nam je pripovedoval o nastanku te knjige in o njegovih izkušnjah o svetnikih.

Večer smo prijetno preživeli ob tabornem ognju. Udeleženci, ki so prispeli na tabor že v petek, so pripravili zanimiv in pester program. Malce smo se igrali, prisluhnili šalam, pokukali v trgovino z mumijami, veliko peli, na koncu pa nas je obiskal sam BP, da nas je ponovno opomnil na njegovo zadnjo skavtsko oporoko.

V nedeljo ob 4. uri zjutraj so najbolj jekleni odšli na pohod na bližnjo goro Planjo. Ostali smo v zavetju naših šotorov podaljšali spanec približno za tri ure. Ob 8.30 uri smo se udeležili redne nedeljske sv. maše v Logu pod Mangartom. Tam so se nam pridružili še jutranji pohodniki, ki so se vrnili s Planje. Po maši nam je pa vreme začelo krojiti plan po svoje. Ker je vedno bolj deževalo, nam drugega ni preostalo, da predčasno podremo tabor in tabor tudi zaključimo. Tako žal nismo mogli preizkusiti švedskih bakel, kako se da kuhati na njih.

Na hitro je še sledil zaključni krog in spust zastave. Prav vsi udeleženci smo si bili edini, da smo preživeli čudovit tabor in da smo resnično bili blizu drug drugemu, Bogu in goram.

Za ogled fotografij klikni na fotogalerijo.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja